Wat klanten van Gudereit vinden

Gudereit logo transparant
 

Wiekie en Petra

Wij hebben in december 2016 2 Gudereit fietsen aangeschaft, de SX-R 4.0 om een aantal maanden door Europa te gaan fietsen. Na een grondige controle beurt, waar echt de tijd voor is genomen, zijn wij 1 mei op de fiets gestapt richting Santiago! Wat een fijne fietsen. De Rohloff naaf ervaren wij als heel prettig en na inmiddels 2800 km gefietst te hebben zijn wij nog steeds enthousiast om door te fietsen. Op een kapotte lager van de trapper na tot nu toe geen ongemakken gehad. Door een ongelukje met de spin in de spaken was de riem opgeschoven. Een telefoontje met Mastbergen was voldoende om op afstand dit euvel te verhelpen. Wat een service!!! Wij zijn heel tevreden met Mastbergen en onze fietsen en willen dit graag even vermelden.
Bedankt en hartelijke groet vanuit Spanje!
Juni 2017
wiekie 480x496wiekie2 480x496

Gudereit logo transparant
 

Rudy en Els uit Amersfoort

Mijn vrouw en ik hebben allebei sinds anderhalf jaar een Gudereit SX-R 4.0. Inmiddels heb ik er al zo'n 4000 probleemloze kilometers opzitten. Wij hebben o.a. gefietst van Salzburg naar Venetie door de Alpen, in noord-Italie, Duitsland en een maand in Thailand en Laos. Van Maastricht naar Trier via Luxemburg v.v. met alle bepakking (o.a. tent) van camping naar camping. Wat een fantastische, betrouwbare stevige fiets is dit! Doet wat ons betreft niet onder voor veel duurdere fietsen met een zelfde uitrusting maar deze zijn stukken duurder. Onderweg trokken wij veel bekijks en andere fietsers hebben onze fietsen uitgeprobeerd en waren even enthousiast. De service van Mastbergen is overigens geweldig. Eerlijke voorlichting, perfecte service. Wij wilden dit toch even kwijt want onbekend maakt onbemind en dat is wat ons betreft onterecht oktober 2016 Amersfoort
Gudereit logo transparant
 

Willem Poortvliet uit Broek op Langendijk

Graag deel ik met jullie mijn ervaringen met de Gudereit sxr 1.0 met Rohloffnaaf en riemaandrijving. Ik heb de fiets uitgebreid kunnen testen tijdens mijn 3 maanden lange fietsvakantie. 8000 km lang dwars door de Verenigde Staten van mei t/m augustus 2016. De fiets blijft met volle (en goed verdeelde) bepakking ook bij hogere snelheden van boven de 65 km goed stabiel. De Rohloff schakelt heerlijk. Ook met de flink stijgingspercentage zijn de 14 versnellingen voldoende, had er meestal nog 3 over. Naar beneden of bij een flinke voor de wind zou je willen dat je nog wat meer versnellingen had. Maar dan gaat het toch al gemakkelijk. De riem is meer dan goed bevallen. Bijna geen onderhoud tijdens de 8000 kilometer. Alleen af en toe wat schoonmaken, maar nauwelijks nodig. Wat een verschil: geen gesmeer en geen rommel aan je ketting. Daarnaast is alles heerlijk stil, licht en direct. De Magura remmen zijn ook goed en krachtig. Hoefde geen remblokjes te vervangen. Je moet er alleen niets mee krijgen in de VS, want Magura is daar een vrij onbekend merk. Dat merkte ik toen mijn zoon, die met een andere fiets problemen ondervond met zijn Magura voorrem. Dit kon alleen provisorisch gerepareerd worden. De standaard geleverde banden Schawlbe Marathon supreme zijn ook prima. Ik fietste wel hoofdzakelijk over asfaltwegen. Ik had ze niet vervangen toen ik heen ging en er zit nu 15.000 km op. Waarvan 9500 km met volle bepakking. Ik had onderweg 4 lekke banden. Ik heb wel onderweg halverwege de voor- en de achterband gewisseld. Ik had voor vetrek de fiets al wat aangepast. Een lederen Brooks B17 zadel erop gezet. Wat een genot. Daarnaast bar ends (Ergon GP 3), dan kan je eens van houding wisselen. Dat is heel prettig. Ik had ze achteraf toch wat groter willen hebben, met een dwarsstuk. Dat had bij klimmen lekkerder geweest. Ook had ik een klein spiegeltje van B&M gemonteerd. Ook dit is zeer goed bevallen. Toch zijn er nog wat punten ter verbetering: de bel is een lullig dingetje De standaard heeft een plastic uiteinde. Die brak af, dwars door de boutjes heen. Van hetzelfde merk zijn ook volledig stalen standaards die veel beter voldoen. Met een paar flinke tie-rips deed mijn standaard het weer. Al moet ik wel erg voorzichtig doen. Ik had 3 x een gebroken spaak. Verleden jaar ook al twee tijdens een andere fietsvakantie. Daar had ik bij eerder fietsen geen last van, met hetzelfde gewicht aan bepakking. Een anti doordraai balhoofdstel, zoals op een Santos fiets. Hierdoor kan je stuur niet omklappen wanneer de fiets op de standaard staat. Blijft je fiets veel beter van staan en de kans op beschadigingen is geringer. Naast dat de reis schitterend was is de fiets ook geweldig gebleken. Ook veel bekijks. Fietsen met een Rohloff en ook nog eens een riem is daar een zeldzaamheid. Men kijkt hun ogen uit. Mochten jullie meer willen lezen over mijn fietsreis. Ik heb een blog bijgehouden op de website: willemfietst.nl
Gegroet, Willem Poortvliet
Gudereit logo transparant
 

Annemieke R. uit Rotterdam

Ruim 2 jaar geleden heb ik een fiets gekocht bij Mastbergen. Een Gudereit LCR met Rohloffnaaf. Ik rijd er nu ruim 2 jaar mee tot volle tevredenheid. Moeiteloos schakelen, heuvel op en af tijdens fietsvakanties! De service bij Mastbergen is prima. Daar rijd ik graag voor naar Renkum vanuit Rotterdam. Vriendelijk en ter zake kundig personeel. Als je fiets een beurt krijgt, drink je op kosten van deze rijwielhandel een kopje koffie bij Bakker Bart aan de overkant. Na een uurtje haal je je fiets op en kan je een tocht maken in de mooie omgeving op een fiets die weer rijdt als een zonnetje! juni 2016 Rotterdam
Gudereit logo transparant
 

J. Jongstra uit Heerenveen

Gudereit fiets, uiterst compleet ,en veel goedkoper. Ik had een Santos met Rohloff naaf en ketting. Prijzig maar erg goed , heerlijk mee van Groningen naar Rome gefietst. Top. Helaas hier in Nederland gestolen en net niet meer verzekerd. Al googelend kwam ik de de Gudereit fietsen tegen en mijn oog viel op het model met Rohloff naaf en aandrijfsnaar (Sx-r 4.0). De dealer in Renkum kon de fiets aanpassen naar mijn eigen wensen , En de fiets bleek 1500 Euro goedkoper dan mijn oude fiets . Kijk ! Heb hem nu een half jaar, en volgende maand op naar Praag. Top-onderdelen, voldoende stijf, heerlijke fiets. Ik kan de dealer Mastbergen in Renkum zeer aanbevelen. Super service, ook en/of juist aan degenen die zo ver weg wonen. Na een maand kreeg ik een stok in mijn voorwiel , het spatbord ging stuk . Mastbergen stuurde mij gratis een nieuw spatbord toe , kijk er zijn gelukkig nog fietsenmakers die service hoog in het vaandel hebben staan . MVG J. Jongstra
Gudereit logo transparant
 

Ton van D. uit Brabant

Graag wil ik mijn positieve ervaringen met mijn recent aangeschafte Gudereit fiets SX-R 4.0 delen.Na 3 weken zitten er de eerste 500 km erop overwegend woon/werk kilometers. Wat is dit een geweldige fiets die volledig voldoet aan mijn wensen. Fijn, goed zittend, en stabiel frame, een fantastisch schakelende Rohlofs naaf, geweldig werkende remmen, uitstekende verlichting en super stille aandrijfriem doen allemaal uitstekend hun werk .
En dat allemaal voor die prijs. Dan geef ik toch een hele lange neus naar "de grote merken", waar de consument de vis wel erg(veel te) duur betaald. Ook de advisering en service bij Mastbergen Fietsen in Renkum is mij zeer goed bevallen. Bij Mastbergen wordt je echt niets aangepraat en krijg je eerlijke voorlichting. Met vriendelijke groet uit Brabant
Gudereit logo transparant
 

Geert M.

ik geniet nog elke dag van mijn fiets!! 't is echt een superding!! zit nu bijna op 9000k..... fijne feestdagen!
gudereitlogo transparant groot
 

Corstiaan uit M.

Ik rijd al sinds 2008 op de Gudereit LCM. Destijds heb ik deze fiets gekocht omdat: -hij afgemonteerd is met kwalitatief goede onderdelen -het gewoon een stoere fiets is -een laag totaal gewicht heeft -zodra je er voor de 1e keer op weg rijdt, je er gelijk op thuis voelt Ik gebruik hem om naar mijn werk te fietsen en natuurlijk ook om de deur. Ik heb gekozen voor een Shimano Nexus 8, omdat dat voor mij voldoet en de totaalprijs onder de €1000,- bleef.
Nu moet je weten dat ik ook fanatiek mountainbike. Dus met de LCM wordt af en toe ook wel eens flink mee geragd. Die fiets geeft echt geen krimp en ik rij er al die jaren probleemloos op. Laatst was de conus van de voornaaf aan vervanging toe. Ik kwam er achter dat de kogeltjes aan 1 zijde waren beschadigd en de conus dus ook. Na een stuk of 7 fietsenwinkels in Delft en Den Haag bezocht te hebben, gaf de een na de ander te kennen dat ze de conus niet konden leveren. Toen toch maar met Mastbergen gebeld wat zij konden betekenen, omdat daar tenslotte mijn fiets ook vandaan komt. En met de gedachte dat de kans dat die onderdelen daar bekend zijn of op voorraad liggen het grootst is.
Renkum is voor mij niet naast de deur, dus de oude conus maar naar ze toe gezonden. Carlo heeft flink zijn best gedaan, maar helaas niets op voorraad. En Shimano kon inderdaad de conus niet meer leveren. Als service van GUDEREIT een nieuwe voornaaf gekregen die ik zelf heb laten omspaken. Dat noem ik nog eens een top service. En ik ben werkelijk heel erg te spreken over de manier waarop ik geholpen ben, echt super! En Carlo nogmaals bedankt.
Ook wel leuk om te melden is dat mijn collega laatst ook een nieuwe fiets voor hemzelf en zijn vrouw zocht. Hij is zo´n figuur die hij altijd maanden bezig is om dingen uit te zoeken op internet, voordat hij uiteindelijk een beslissing neemt. Ik heb hem uiteraard verteld over mijn ervaringen met de LCM en hij heeft dat even in laten dalen. Inmiddels heeft hij 2 Gudereit fietsen gekocht en is er laaiend enthousiast over. Voor mij natuurlijk ook leuk, vooral omdat ik weet hoe moeilijk hij soms te overtuigen is! Kortom is ben erg tevreden met mijn fiets en kan hem iedereen van harte aanbevelen. Bovendien is de service die ik kreeg ook top. Groeten
gudereitlogo transparant groot
 

Geert M.

een sublieme bike. fietsen is leuk; fietsen is fun.... nou, vergeet het maar! in juni 2014 fietste ik een maand op een derailleur-fiets in normandie en moest ik gemiddeld 5x per dag uit het zadel om mijzelf, mijn fiets en mijn bagage omhoog te duwen. afschuwelijk gewoon. temeer daar juist dán een aanval op mij geopend werd door een bloeddorstige daas of iets dergelijks..... dat moet anders, dacht ik toen en.... dat werd ook anders.
begin juli was ik terug en begon het internet af te stropen op zoek naar goede lange-afstands fiets. daar nam ik een week voor. dat bleek genoeg te zijn. 8 juli stond ik voor de deur van de firma Mastbergen in Renkum. ik weet het nog goed: het regende pijpenstelen! ik had smorgens om 9 uur gebeld met het verzoek of ze een GUDEREIT SXR 4.0 rijklaar voor me wilden maken. ik was er om 10uur; hij was nog niet klaar, maar of ik even een proefritje wilde maken op het etalage-model. ik in de stromende regen eropuit en na 2 minuten terug: hij is verkocht!, riep ik nog vóór ik de drempel over was! om 11 uur was mijn fiets klaar en om 13 uur stond hij veilig en wel in mijn schuurtje. om het uur even kijken hoe mooi hij was en of hij er nog stond..... de dagen daarna had ik alle tijd om hem eens even echt uit te proberen, voor zover dat in het vlakke nederland mogelijk is, natuurlijk. maar wat was ik blij met mijn aankoop!
allereerst de ROHLOFF-naaf die heerlijk soepel en snel schakelt, ook als je stilstaat voor een stoplicht, bijv. dan de snaar ipv de ketting. denk je eens in: nooit geen smerige handen meer of om de 5000km een nieuwe omleggen! de verlichting, de remmen, de trappers, alles toppie gewoon! kan niet beter! wat ziet die fiets er gelikt uit! en wat straalt de kwaliteit ervan af! en.... wat is die prijs dan bescheiden in vergelijking met soortgenoten. een week na aanschaf begon ik aan de santiago-fietsroute. nu moest hij zichzelf maar eens écht bewijzen. in de bergen, op rabberige wegen, in de hitte of de regen. met deze fiets was het fun, echte fun. frankrijk doorkruiste ik alsof ik over het asfalt zweefde. en later, de bergen? natuurlijk was het hard werken en liters zweet afwateren, maar het fijne was: het was allemaal goed te doen en ik kon ze vanuit het zadel behappen. gewoon stug doortrappen met de rohloff in zijn 1! met regen, op gravel, sintels en hobbelige wegen; de SXR was ten alle tijden goed beheersbaar en gedroeg zich voortreffelijk!
tot slot: op één van mijn eenzame nachten in mijn tentje op het spaanse hoogland kreeg ik bezoek van een stel wilde zwijnen. ik schrok me te pletter, want een held ben ik niet. toch durfde ik door een kiertje naar buiten te gluren. en wat zag ik in het bleekblauwe maanlicht? de zwijnen-familie, helemaal in extase van mijn fiets! na alle lof over deze fiets toch nog 1 fiks punt van kritiek nl. de fietsbel! da's echt een barreltje!
Gudereit logo transparant
 

Astrid en Matthijs van D.

Even een berichtje uit Vietnam: we hebben nu ca. 1300 km gefietst vanuit Hanoi in drie en een halve week We fietsen nog ca. twee weken voor de laatste 700 km naar Saigon. We fietsen bijna het gehele traject langs Highway 1A (veel meer zijn er niet) een soort brede provinciale weg waar echt alles langs gebeurt van vrachtautoreparatie tot eenden slachten. De fiets staat in Vietnam op de laatste plaats in de verkeersrangorde: eerst vrachtwagens, bussen, auto's en dan heel veel brommers (echt honderdduizenden) en dan pas fietsen. De Gudereits houden zich prima staande tusen de Koga' s van allerlei Nederlandse wereldfietsers. Ook de Rohloff naaf bevalt mijn vrouw prima. Enkele foto's van de Gudereits in Vietnam houdt je tegoed want het downloaden lukt hier niet Groet, Astrid en Matthijs
Gudereit logo transparant
 

Tonny de V.

Inmiddels alweer twee weken thuis van mijn monstertocht stuur ik je even een berichtje over mijn ervaringen met de Gudereit LCR en vooral de Rohloffnaaf. Zoals je wel weet had ik op voorhand de nodige twijfels over de fiets. Over het waarom hiervan was echter geen duidelijke reden te bedenken. Inmiddels weet ik wel hoe dat kwam. Het kan louter en alleen komen door de aankoopprijs. Als je die immers vergelijkt met de andere bekende merken, dan is de LCR veel voordeliger in aanschaf. Ik vermoed dat hierdoor mijn twijfels waren ontstaan. Als je bekijkt welke prijzen er voor de merken, Idworx, Santos, Koga en Giant worden gehanteerd dan scheelt dat veel met de LCR van Gudereit en ik bedoel dan ook ‘erg veel’. Nou, ik kan je vertellen dat de LCR niets minder is dan bv Koga. Ik heb tijdens mijn tocht samen gereden met meerdere fietsers, die op een Koga reden. Als je dan tijdens een beklimming ziet hoeveel winst je haalt met mijn Rohloffnaaf ten opzichte van een derajeur, dan kan ik daar alleen maar zeer tevreden over zijn. Wanneer zij kleiner moeten schakelen, hoor je regelmatig het geknars en gekraak van de derajeur, terwijl ik met de Rohloff gewoon kan blijven doortrappen en in dezelfde regelmatige stappen steeds één versnelling(of meerdere tegelijk) kleiner of groter kan schakelen. Hierdoor werden de verschillen al meteen gemaakt. Het is niet alleen dat, maar ook nog eens het gemak, waarmee het schakelen gaat. Je kan eenvoudig niet verkeerd schakelen. Wat ook erg prettig is, wanneer je stil staat kan je gewoon eerst de juiste versnelling kiezen vòòr je weer op de fiets stapt. Dit is vooral fijn als je bergop fietst. Met een derajeur kan je uitsluitend schakelen wanneer je fietst. Dit wat betreft de Rohloff. De hydraulische Magura remmen zijn van een dusdanige perfecte kwaliteit. Dat kan niet beter. Geen schuin/scheef afgesleten remblokken meer. Naarmate de slijtage vordert, hoef je nooit de blokken opnieuw af te stellen. Ze blijven altijd onder dezelfde hoek op de velg staan. Wanneer de blokken slijten, kan je met een simpel wieltje op de handgreep de remmen strakker zetten. Als de blokken zijn versleten, draai je dat wieltje helemaal terug en schuif de oude blokken eruit en de nieuwe erin. Zonder verder iets aan de afstelling te hoeven veranderen. Als je kijkt naar andere fietsen, zie je dat je met ‘ingeklikte’ pedalen, de voorkant van de schoenen tegen het voorwiel komen als het stuur wat verder gedraaid wordt. Dit is bij de LCR niet het geval. Ook het stuurgedrag, heel belangrijk, is uitstekend. Ik heb verschillende keren, in afdalingen, de 80 km/u gehaald zonder problemen. En dit met 30 kilo aan bepakking op en aan de fiets. Mijn medefietsers op de Koga konden mij dan niet bijhouden, vooral door het veel mindere stuurgedrag ervan. Het frame van de LCR is langer en geeft daardoor een veel stabielere wegligging. Kortom niets dan lof voor deze fiets. Ik durf, door mijn ervaringen met de LCR, met een gerust hart iedereen deze fiets aan te raden. Vooral omdat ik hem gedurende mijn ‘monstertocht’ van 5500 kilometer erg zwaar heb belast. Nooit in de problemen gekomen en daar gaat het om. Wanneer er mensen zijn, die nog twijfelen over de keuze tussen Rohloff of derajeur, dan adviseer ik hen om voor de Rohloff te kiezen. Erg prettig is de ervaring dat ‘Mastbergen fietsen’ mij op mijn tocht steeds is blijven volgen en mij ook regelmatig heeft gebeld om te vragen of alles goed verliep. Dat is nog eens service en een erg fijn gevoel dat, wanneer er onverhoopt problemen zouden optreden, zij er altijd voor me waren. Ik wil ‘Mastbergen fietsen’ dan ook hartelijk bedanken voor de getoonde belangstelling en service onderweg op mijn tocht. Met vriendelijke groeten, Tonny de V.
Gudereit logo transparant
 

Ruth C. Utrecht

Beste mensen, Twee weken geleden heb ik mijn Gudereit LC-R bij jullie opgehaald. Ik ben er gelijk mee naar Utrecht gefietst, heerlijk. Flinke wind tegen, Grebbeberg op en af, hij reed verrukkelijk. Ik geniet er elke dag van. Een geweldige fiets, waar ik voortdurend reclame voor maak. Bedankt voor de levering ervan en vriendelijke groeten, Ruth C
Gudereit logo transparant
 

Rob D. uit Arnhem

SX-C : perfecte stadsfiets
Sinds een aantal maanden gebruik ik de SX-C om van en naar mijn werk te fietsen (8 km enkele reis). Bevalt me echt prima, omdat de ketting beschermd is, heb je daar eigenlijk geen onderhoud aan, en de 8 versnellingsnaaf is ruim voldoende om alle heuveltjes in mijn omgeving op te komen. Kortom :een echte aanrader !!